Thursday, November 18, 2010

iLuvIslam

Salam, syukran masih diberi masa untuk bernafas di bumi tuhan yang semakin uzur..

Belum terlambat untuk wish salam aidiladha pada semua umat islam, Alhamdulillah, bersyukur kita dilahirkan sebagai umat islam..
Smentara aku masih bercuti, sebelum masuk ke akademi salah sebuah bank di Malaysia ni, aku pn  mengisi masa dgn beberapa bacaan ,supaya bertambah ilmu di dada.. pagi tadi, sambil2 tergerak hati nak berjalan kaki ke kedai depan rumah mak ngah untuk memotong seluar, tergerak hati untuk beli akhbar I Luv Islam. Baru sekali terjumpa akhbar ni walaupun dh lame di published kan.dengan motto seakan2 motto puteri Islam,-Ilmu, Iman & Amal, aku tertarik sebab perkataan I LUV ISLAM tu besar,kte sebagai umat islam, mestilah trase nak beli..
teringat pulak dulu mase sekolah menengah, aku pegang jawatan sebagai pengerusi puteri Islam Maktab Sabah..wpun mase tu berniat untuk tukar ke Kadet remaja, tapi kerna vote yg rmai,aku dinaikkan menjadi pengerusi..Menjadi pengerusi,aku sangat regret sebab tak dapat nak menjadi ketua yang berdedikasi, terlalu lemah, sehinggakan kerja2 setiausaha aku yg buat, semua lepas tangan, tapi paling best mase camping ade jugakla menang awards persatuan paling prihatin sebab semua ahli puteri Islam sakit ..ayu2 semuanya..hari last,pengerusinye skali tersadai demam..hadoi..kisah mahal 6 tahun lepas, sekejap je mase berlalu kan..

Berbalik pada akhbar iLuvislam, tertarik dengan artikel pasal " Bercinta bertahun, kahwin sehari"..tak tau la kenapa lately aku rase tertarik je nak bace hal2 kahwin ini..agak2 dah ade aura kut?? hahaa..gurau saje..
artikel tu macam biase je, nasihat pasal klo bercinta bertahun2 bukan penentu kebahagiaan selepas kawin..tapi ape yg aku tertarik, aku terbace sabda Rasulullah SAW di bawah artikel ini :-
"Apabila telah berkahwin seseorang hamba itu, maka dia telah memenuhi separuh agamanya. Maka bertaqwalah dia kepada Allah swt pada separuh yang belum disempurnakan lagi"' (Hadis riwayat Al-Bukhari)

Maksudnye, walau cmne bertakwa pun seseorang tu,slagi x berkahwin, belum sempurna separuh tanggungjawabnye pada agama..fuhh! baru tau..sesape yg belum berkahwin tu, silakan kahwin ye!! lagi2 yg umurnye atas 25 tahun..;p
byk nak cakap lg, tp nanti smbung kepala pening la pulak..

will be continue..

Salam..

No comments:

Post a Comment