Friday, September 24, 2010

baru membuka blog~

Dengan lafaz Bismillahirahmanirrahim..atas nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha penyayang..

Assalammualaikum~ =)
petang ni, 18:15 bersamaan 24 september 2010, tiba2 tergerak ati nak bukak balik blog. before ni dah penah ade, tapi rase merepek2 je & trase formal sgt blog sbelum ni so rase mcm tak best nak share sesuatu yang ikhlas datangnye dari hati.. hehe..
dengan takde ape buat kat rumah, sbg org yg tak bekerja lagi, selalu berfikir, lepas ni nak buat ape, lepas ni lagi nak buat ape..lifestyle skg ni lgsung tak same macam student;s life dulu,ade jadual..malam ni study ape, patut buat ape..kekadang rase jugak diri ni useless, yelah, blaja penat2 dpt result gempak jugakla every semester, tapi xtau nape still lg x keje..YES, penah keje sebelum ni..but due to something that i think shouldn't be share, thus dah resign dah pun..takpela, anggap je rezeki smpai di situ.

Selama2 tak keje & duduk bercuti di Sabah, banyak interview yang  terlepas pergi sbb sume pun kat smenanjung..penah 1 malam, aku menangis sehingga betul2 bengkak mate sbb fikirkan nasib diri, yelah org lain smua dah keje, pegang duit sndiri.+ penah kene tipu dgn bos 1 company yg katenye dh amek sy bekerja, tapi lepas tu keep on delaing utk masuk keje & diam saje..rase cam kene tipu..tp takpe,sy REDHA.
ade tu kadang2 aku mula berasa riak dgn diri sndri,"sedangkan result aku lebih jauh baik dr mereka kwn2 yg dh bekrja,tapi mereka smua dpt pekerjaan yang baik-baik"..Ya Allah,ampunilah aku yg hina ni utk berasa riak dengan result yang hanya sekadar peperiksaan dunia. 
Pasti ade kelemahan aku di sana-sini yang perlu aku betulkan..Rezeki setiap manusia berlainan, ujian yg Allah beri juga berlainan..  Bak kata seorang hamba Allah kepada aku, jangan ditangisi sesuatu yang berlaku, seperti same menangisi takdir yang telah Allah tetapkan..tapi, Berusahalah, Allah pasti akan beri sesuatu yang lebih baik =) Aminn..
semoga hari esok lebih baik dari ari ini..aminn =) nanti sambung lagi, dah maghrib dh nie..wassalam =)

No comments:

Post a Comment