Saturday, September 25, 2010

Tekojut Den!

Hari ni bebangun tido je (awal lak tuh)..ade sehelai kertas misteri disebelah~
punya excited nak bace,siap dok bersila lagi atas katil
bila bukak..jeng3!!
private & confidential..
"ni agaknye dapat keje kut??"
sekali bukak..
ade cop biru di atas,
ni haaa logonye..


korang kenal tak?? aku kenal bebeno..
Bill broadband aku la ape lagi..
huwaaa~!

cik Nursyahida,
bil anda adalah seperti berikut:-

Bil cetak untuk BB-Pro-rata       = RM 0.77
Bil cetak untuk C-BB                      = RM 2.00
Nilai Pakej Pro-rata                       = RM28.52
Nilai Pakej                                         = RM68.00
Total                                                    = RM99.29
                               rounded to 0.01 * RM99.30



Ngok-ngek betul..mate yang mengantuk jadik sesegar alam..
hadoiiiii~
amende charge bil cetak smpai RM2.77 sen???!!!
tak yah cetak laa...aku cetak sndri jek..xsmpai 30sen pun..huhuuuu

pulak tu nilai pakej pro-rata smpai 28 hengget, bole makan kfc 3 kali tau tak..
pakej rm68 hengget  tu aku memang dah sedia maklum,sbb tu yang aku pilih..

cuma..

rase TAK NAK bayar sebab dia cakap 1st month FREE..
tu yg terkojut dapat bill unexpected lak tu lebih dari RM68..ape tak haku hangin..
boleh tak nak BUAT TAK TAU aje??
bole je..
aku gak yang susah..
name blacklist, baru padan muka..

Memangla bfore ni penah pkai BB with diff num,mase study dlu..but dah stop during internship cause ruma yg duk tu dah ade wifi free, watpe susah2 nak g bayo..gpun dat time student maaaa..sumo ditanggung..
nie dah beso panjang..nak keje tak dapat2, bayar lak berokband...
tapi bila pkir2 balik..aku pkai BB nie balik pun sbb nak cari keje..takpela..investment laaa..

Bila cakap 1st month FREE, so aku pun takdela expected nak bayar pape this month..
tetibe ade tanggungan la pulak..ADuss!
takpela..bayo je la..


Kengkawan, Allah tak suka org berhutang..
wpun ckit,tetap hutang..nanti hidup kte tak berkat..
ni cakap betul ni, dari pengalaman hidup..huhu
niat kte kene  betul,InsyaAllah, 
Allah permudahkan kte untuk membayar hutang..(membebel lak aku nih..ngahaha)

Cuba Renungkan..
orang pinjam duit korang..
dah la banyak..
buat tak reti je..
Hangin tak??
haa..
Tau hangin..

camtu gakla Celcom yang banyak berjasa pada Fb, ym, (yang tak penting je) jobstreet (ni penting!), tiket airasia ku & blog ku~


 wuhuuuulagi satu!! ngam2 cakap pasal hutang ni, jauh2kan laaa diri korang  drpd pkai kad kredit!! AhLong num 1..penyamun!makn duit riba!eeee..aku tak skeee!

Ya Allah, Jauhkan la aku daripada berhutang & orang-orang yang suka berhutang..
Aminn..

Sekian, jiwa kusut mnjadi serabai.



Dush! '

Wassalam ^^

No comments:

Post a Comment