Thursday, October 14, 2010

Oh Jangan kembali padaku lagi!!

Oh oh ..tajuk yang amat Jiwang karat sehhh....Haha..
Ade kelukaan skit d ctu, emo banyak di situ, Kedukaan yang banyak & airmata yang banyak d situ..


Assalammualaikum.. Ape kabo?
walaupun arini tak bape sihat, rase pening2..(alhamdulillah takde rase muntah2..haha) still ada kekuatan untuk menaip blog..
Kalo tak update blog ni, bersawang la jawabnye..tapi blog kali ni lebih kepada kehidupan,mungkin kurang ckit pada Islamic view macam ramai yang cakap suka bace pandangan & pendapat Blog kehidupanku @ nursyahida Rosli ni..


Pagi ni 15 October 2010, Hari jadi Mak yang melahirkan aku, mak yg membesarkan aku, Mak yg sgt2 aku syg wpun kadang2 mak tu garang dgn aku, marah2..biase la kan mak..klo mak tak marah, cmne nak didik anak ye tak..Mak sanggup bersusah demi anak2 dia..snggup dia xde duit, asalkan anak2 dia ade duit..I saw with my own eyes, & I really wanted to cry now!! Jasa mak terlalu besar, klu dibandingkan dengan masalah yang dia bebani..


sungguhnye, Mak aku boleh jadi superwoman!! klo dia bole terbang, dh lame dh aku suh dia terbang jmpe aku skg jugak..Bila hari last meninggalkan Sabah, aku cium tangan mak, aku salam dia,aku cium pipi dia..tangan dia dh tak slembut dlu, sgt rase kering..aku rase nak letak lotion kat tgn dia mase tu jugak..(oh! air mataku jatuh lagi..)


aku sgt marah klo org cakap mak aku tak cntik,mak nmpak tua, tp aku balas dgn senyuman saje..mak tetap cntik,kalah betty banafe okeh..Dun u ever dare to talk bad about my mum cause now I really2 miss her!!Sesungguhnye aku smpai fikir takmo kawin pun, sebab aku nak jage mak. aku nak bagi mak rase duit2 aku, rase kesenangan, & aku tak pernah langsung fikir untuk berkawin pd waktu yg dekat..Kpd awk, tunggu la sampai saye sedia ye.. :-) Sesungguhnye saye menyayangi mak sy berjuta kali lebih dr sy sayangkan orang lain...


Apepun jodoh itu di tangan Tuhan, tadi ade bace Majalah MIDI, org yg berkawin ni, banyak dpt pahala..kalau basuh baju untuk suami pn dpt 1000 ganjaran pahala,apetah lagi klu lahirkan baby..sangat banyak,shingga 1 urat yg putus disamakan dengan ganjaran haji.Guys! sorry, korang tak dapat la pahala camni..;p tapi kata Nabi Muhammad, Wanita senang mendapat pahala, tetapi wanita juga ramai di neraka.,
Ape2pn, tepuk dada,tanya la selera.aku sendiri pun banyak kelemahan di sana-cni..ouch! touching!


Berbalik kepada tajuk di atas, Ehm, pada 15 October 2010 ni juga, aku mndapat kejutan seawal jam 6 pagi..tak perlu la nak share sape pun yang call tuh...tapi aku mendapat khabar yang org "lama" dalam hidup aku skg sibuk bertanya-tanyakan tentang aku..Oh!! kenapakah?? kawanku ini yang menjadi "pengantara"
turut merasa pelik..aku pn berkata.."sudah-sudahla, benda lama yang perlu dibuang..jangan lagi ia kembali"
Faham tak, sebenarnya basic idup manusia ni same saje..wpun aimed dia hidup untuk cari hrta yang bertimbun2 stinggi gunung, at last ape yg dia cari adalah kebahagiaan & ketenangan dalam hidup..
So takyahla susah2 datang kat orang lain,awak dah tau yang awak tu hanya nak mengsufferkan hidup dia,& dia pun dah cakap dengan awak sndri..SO, u  please back-off!!


ALready 12:15., Nak kene siap nak ke CIMB, jumpe my kak Bochi..So ada masa, kita ketemu lagi ya..


Semoga sntiasa dalam keredhaan-Nya..


Amin,


@ Shyda Madina @
151010-12:15

No comments:

Post a Comment